środa, 14 stycznia 2015

"Niewidzialna korona" - Elżbieta Cherezińska



"NIEWIDZIALNA KORONA" 
Elżbieta Cherezińska
[Cykl Odrodzone królestwo t. 2]
Zysk i S-ka
2014
Str. 500
 ISBN 9788377851371
Moja ocena: 5/6

Dziś zapraszam Was na kolejną pasjonującą lekcję historii z Elżbietą Cherezińską. Kontynuujmy wciągającą, pełną niebezpieczeństw i emocji przygodę zapoczątkowaną w "Koronie śniegu i krwi".

Po śmierci króla Przemysła II, kraj znów jest podzielony. Rozpoczyna się walka o tron i ponowne zjednoczenie królestwa. Przedstawiciele największych rodów pod przewodnictwem biskupa Jakuba Świnki, wybierają na władcę Starszej Polski kujawskiego księcia Władysława, zwanego Karłem. Jednak nie wszystkim ten wybór się podoba. Pretensje do tronu zgłasza książę Henryk Głogowski. Rozpoczynają się gierki i roszady, drobne utarczki i wielkie wojny, knowania i morderstwa. Książę Władysław odnosi porażkę za porażką, wkrótce zostaje skazany na banicję. Z bezkrólewia i chaosu postanawia skorzystać król Czech Vaclav II Przemyślida, któremu marzą się trzy korony czeska, węgierska i oczywiście polska. Wielcy królowie i pomniejsi książęta a także duchowieństwo i baronowie Starszej Polski kontynuują grę o tron, a każdy ma w tym swój własny interes. Dodatkową kartą przetargową staje się ręka królewny Rikissy, jedynego dziecka zmarłego króla. Sytuację zagęszcza stale rosnąca potęga zakonu krzyżackiego, a dziejom królestwa przygląda się bacznie tajemniczy lud Starszej Krwi.

W „Niewidzialnej koronie” poznajemy dalsze losy postaci znanych nam już z "Korony śniegu i krwi", jak książę Władysław, biskup Świnka, Vaclav Przemyślida, Michał Zaremba, Kalina, ale pojawiają się też nowi bohaterowie; miedzy innymi królewna Rikissa. Wszyscy ciekawi, barwni, wzbudzający skrajne emocje.
Druga część dzieła Elżbiety Cherezińskiej urzekła mnie podobnie jak pierwsza. Po raz kolejny spędziłam wiele satysfakcjonujących chwil przenosząc się w te niezwykłe czasy. Historia toczy się tu w myśl zasady, że na wojnie i w miłości, wszystkie chwyty są dozwolone. Dlatego też czekają nas wydarzenia rodem z najlepszych kryminałów czy nawet powieści fantasy, które miały, lub mogły mieć miejsce. Ponownie przed naszymi oczami ożyją i staną do walki bestie rodowe najznamienitszych panów. Nie zabraknie scen batalistycznych ani romantycznych. Dajcie się porwać tej magii i przeżyjcie wiele niezapomnianych chwil z pasjonującą lekturą. 


Ciężko mi było oderwać się od tej książki. Pochłaniałam ją z wypiekami na twarzy. Kolejny raz autorka wykazała się kunsztem i zamiłowaniem do opisywanych dziejów. Bo taka historia może powstać tylko z głębi serca. 

“Niewidzialna korona” należy do serii Odrodzone królestwo i stanowi jego drugą część. Każda z tych książek może być czytana oddzielnie, jednak zachęcam do zapoznania się najpierw z "Koroną śniegu i krwi". Pozwoli to być na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami i odbiór kolejnego tomu na pewno będzie łatwiejszy. Ja czekam niecierpliwie na trzecią część tej fenomenalnej serii. 

Cykl Odrodzone królestwo:
1. "Korona Śniegu i Krwi" 


Książka bierze udział w wyzwaniach:
Polacy nie gęsi, czyli czytajmy polską literaturę
Klucznik (niewspółcześnie)
Czytam opasłe tomiska
Grunt to okładka

16 komentarzy:

  1. Proza Cherezińskiej nadal przede mną. Czytałam o jej książkach same pozytywy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cherezińska pisze naprawdę bardzo dobrze, przystępnym stylem ciekawie opowiada historię. Dlatego polecam jej książki bo warto.

      Usuń
  2. Aż dziwne, że nie słyszałem nigdy wcześniej o tej serii... Przyciągnęła mnie okładka, a widzę, że wszystkie części mają je bardzo fajne. :) Sama fabuła trochę trąca mi "Grą o Tron" w wydaniu słowiańskim, ale po ocenach widzę kawał dobrej literatury. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Korona śniegu i krwi" była swego czasu reklamowana jako polska Gra o Tron. Moje zdanie na ten temat w recenzji "Korony...". Można się dopatrzeć podobieństw ale bez przesady:). Powieści Cherezińskiej z pewnością zasługują na uwagę. Pod ciekawymi okładkami kryje się jeszcze ciekawsza historia:)

      Usuń
  3. Bardzo, bardzo, bardzo chcę w końcu zabrać się za tę serię. Pierwszy tom mam już u siebie i w ferie mam nadzieję zacząć lekturę. Nastawiam się pozytywnie, bo i dużo dobrego się o Cherezinskiej nasłuchałam i naczytałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę zatem ferii bogatych we wspaniałe książkowe doznania. Myślę, że z powieścią Cherezińskiej na pewno takie będą:)

      Usuń
  4. Czytałam pierwszą część, była rewelacyjna;) Tę książkę też zaczęłam, ale lektura jakoś mi nie szła...nie, nie z powodu jej gorszej jakości;) Ostatnio ciężko znaleźć powieść, która przyciągnie mnie na dłużej:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami też tak mam, nie wiem czy to chwilowe zmęczenie materiału, czy też nie trafiam na mało wciągające pozycje. Widocznie nie czas i miejsce na daną książkę:)

      Usuń
  5. Chciałabym kiedyś przeczytać, ale wolałabym zacząć jednak od pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam około 1/3 Niewidzialnej korony, ale musiałam ją na chwilę odłożyć na bok. Jednakże kiedy tylko uwolnię się nieco od innych, bardziej priorytetowych powieści, wrócę do Cherezińskiej. Ona naprawdę rewelacyjnie i wciągająco pisze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O książkach Elżbiety Cherezińskiej słyszałam już nie raz, ale jakoś do tej pory nie udało mi się ich poznać. Może niedługo wreszcie przeczytam którąś z nich...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo to kawał dobrej literatury i ciekawa historia.

      Usuń
  8. Mam już obie części na półce, wkrótce przeczytam. Dużo sobie po nich obiecuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam przeczucie, że się nie zawiedziesz:) W każdym razie życzę ogromnej przyjemności z czytania:)

      Usuń

Witaj
Cieszę się, że zaglądasz. Rozgość się tutaj. Wpadaj częściej. Komentuj.
Bądź na bieżąco, polub mój profil na facebook'u i instagramie.