sobota, 27 września 2014

"Syn" - Jo Nesbo



„SYN”
Jo Nesbo
Tłumaczenie: Iwona Zimnicka
Wydawnictwo Dolnośląskie 
Str. 430
Moja ocena 5/6

„Pistolet posiada tę cechę, że kiedy w kogoś celuje, osoba ta z reguły skupia się na nim tak mocno, iż mija pewien czas zanim rozpozna tego, kto go trzyma”

Jo Nesbo ujął mnie swoją Trylogią z Oslo, gdzie pierwsze skrzypce gra śledczy Harry Hole. Niestety do tej pory nie przeczytałam więcej książek autora, czego bardzo żałuję i wiem, że ten błąd muszę koniecznie naprawić. Tymczasem w moje ręce niespodziewanie wpadła najnowsza powieść Nesbo pt. „Syn” i muszę przyznać, że autor jest w formie. Co prawda nie ma tu starego znajomego Hole’a, ale nowi bohaterowie równie ciekawi i pociągający. Zapraszam do recenzji:)
Sonny Lofthus kilkanaście lat spędził w więzieniu. Był całkowicie odcięty od rzeczywistości do czego przyczyniały się narkotyki. Nie sprawiał żadnych problemów, a przez współwięźniów uważany był za…, cóż, za kogoś w rodzaju spowiednika. Wierzyli, że mogą wyznać przed nim swoje winy, a te zostaną im odpuszczone. Ale pewnego dnia coś się zmieniło. Jakiś impuls spowodował, ze Sonny postanowił uciec i rozpocząć krwawą krucjatę. Od tej pory jego śladem podąża świat przestępczy i policja z Oslo.
Przyznam, pomysł jednego mściciela wypowiadającego wojnę najgroźniejszym bandytom w Oslo, rozprawiającego się z nimi właściwie bez większych problemów, do tego walczącego z własnym uzależnieniem jest naciągany. Chyba autora troszeczkę poniosła wyobraźnia. Jednak według mnie styl, budowa powieści, sprawnie wykreowane uczucia bohaterów sprawiają, że „Syna” czyta się naprawdę dobrze. Mimo nieco naiwnej historii nie miałam ochoty rozstawać się z książką do samego końca, a ja jestem raczej wymagającym czytelnikiem. Widocznie i takie historie są potrzebne. Wystarczy spojrzeć ile jest takich, w których jeden bohater rzuca wyzwanie całemu światu i wychodzi z tego bez szwanku. A jeśli całość jest w miarę logiczna, trzyma się kupy nie można się za bardzo czepiać.
A Jo Nesbo zastosował jeszcze kilka dodatkowych trików dzięki którym jego najnowsze dzieło pochłania się z przyjemnością. Stworzył powieść wartościową, emocjonalną, tajemniczą, troszeczkę romantyczną. Nie zabijając przy tym wątku kryminalnego, czyli tego co najważniejsze:). „Syn” napisany jest mądrze i z duszą. Finał jest zaskakujący. Czytanie tej pozycji było dla mnie prawdziwą przyjemnością, czego i Wam życzę, zachęcając do całej twórczości Jo Nesbo. Warto!

A może zainteresuje Was też:
 http://jonesbo.pl/
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jo_Nesb%C3%B8 
http://lubimyczytac.pl/autor/19183/jo-nesb
 

10 komentarzy:

  1. I u Ciebie również Nesbo... Już nie wiem co mam myśleć o tym pisarzu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Proza Nesbo jeszcze przede mną. Cały czas mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam jedną książkę tego autora i na pewno na tym się nie skończy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam 3 książki autora, choć nie należy do moich ulubionych to lubię sięgać po jego książki od czasu do czasu.
    Z "Synem" też zapewne się zapoznam w swoim czasie ;)
    Fabuła zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam Pierwszy śnieg i wiem, że to nie była jedyna książka po jaką sięgnę z dorobku tego autora :) Podobała mi się.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już ten cytat mnie przekonał do książki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tylko jedną książkę autora i była średnia, ale dam mu jeszcze jedną szansę na pewno, bo bardzo dużo pozytywnych opinii czytałam o Jo Nesbo :)
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie poznam pana Nesbo. czytałam do tej pory jedną powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  9. swojego czasu zakochałam się w książkach Nesbo i zawsze obiecuję sobie, że przeczytam więcej (serię od początku) tylko jakoś założenia nie mogę zrealizować

    OdpowiedzUsuń
  10. UWAGA DO WSZYSTKICH - BARDZO WAŻNE ! : )
    Jak już wspomniałyśmy, 23 kwietnia Jo Nesbø odwiedzi nas w Polsce, a dokładniej we Wrocławiu. Wiemy, że nie każdy ma możliwość pojawienia się tam dlatego jedziemy, żeby zdać wam relacje.
    Wpadłyśmy na pomysł, żeby utworzyć kolaż ze zdjęciami fanów z Polski i dać mu 23 kwietnia w prezencie. Dlatego teraz zwracamy się z prośbą do WAS.
    Jeśli chcecie pomóc nam zrobić miłą niespodziankę Jo Nesbø i dołączyć się do kolażu, wysyłajcie zdjęcia mówiące o tym jakimi wielkimi fanami jesteście na nasz e-mail
    --> harryhole.fanmail@gmail.com
    Do Kolażu dołączymy kilka zdań od was!
    Koniecznie udostępnijcie ten post dalej! Niech jak najwięcej fanów dowie się o tej akcji! : )
    Z waszą pomocą uda się!
    www.facebook.com/onthetrial.of.harryhole
    Pozdrawiamy,
    D&S

    OdpowiedzUsuń

Witaj
Cieszę się, że zaglądasz. Rozgość się tutaj. Wpadaj częściej. Komentuj.
Bądź na bieżąco, polub mój profil na facebook'u i instagramie.